Prowincja w globalnej wiosce

Moje 100. tysięczne miasto na południu Polski - to z perspektywy globalnej wioski - raczej prowincja. Ale to mój świat, mój własny kawałek ziemi. Całkiem fajnie się tu myśli, czyta, ogląda filmy, słucha muzyki, pichci w kuchni. I fajnie będzie o tym porozmawiać

Wpisy otagowane „diety”

  • sobota, 30 lipca 2011
    • Zbilansowany tygodniowy jadłospis

      To, co jadłam na wczasach odchudzająco-rekreacyjnych, nazywam dietą, bo tam na to tak mówiono. Nie jest to jednak jakaś konkretna dieta, typu białkowej czy śródziemnomorskiej; były to jednak zbilansowane do 1200 kcal dziennie trzy posiłki. I, o dziwo, w połączeniu z ćwiczeniami i wycieczkami, dały efekt:)
      Nie należy jednak spodziewać się po tygodniowym pobycie tam, cudów; normą jest spadek wagi jakieś 2 kilogramy, jeśli człowiek się przykładał do ćwiczeń i nie podjadał.
      Dla mnie poza tym bardzo ważne było zobaczenie, jak ma wyglądać dzienny jadłospis i w jakich to ma być ilościach, tak wizualnie.
      

      w jadalni

      Smrek w Kosarzyskach

      Spisałam sobie rozpiskę obiadów i kolacji i wygląda ona następująco (może również komuś się przyda)

      Dzień 1:
      Obiad - 424 kcal
      bulion 20
      zraz po węgiersku (1 mały) 147
      sałatka z fasolki szparagowej (ok. 6 szt) 36
      surówka z marchwi (duża łyżka) 89
      ziemniak 40
      kefir 92

      Kolacja - 287 kcal
      potrawka meksykańska 116
      masło (10 g malutka kosteczka) 75
      pieczywo razowe (50 g - 1 kromka) 98

      Dzień 2
      Obiad - 384 kcal
      bulion jarzynowy 20
      kotlet z dipem czosnkowym 152
      marchew z hroszkiem 69
      mizeria 57
      ziemniak 40
      sałatka owocowa 46

      Kolacja - 367
      szparagi w galarecie 110
      masło (10 g) 74
      sałatka z pomidora 24
      pieczywo razowe (50 g) 98

      Dzień 3
      Obiad - 442 kcal
      bulion ogórkowy 20
      schab duszony ze śliwką 169
      ćwikła z crzanem 64
      sałata zielona z sosem jogurtowym 57
      ziemniak 40
      kefir 92

      Kolacja - 224 kcal
      sałatka grecka 174
      masło 75
      pieczywo razowe 98
      jabłko 34

      Dzień 4
      Obiad - 381 kcal
      bulion szpinakowy 20
      medalion w sosie pomidorowym 152
      kalafior gotowany (kilka różyczek) 34
      surówka z cukinii 40
      ziemniak 92
      kefir (mała porcja) 31
      arbuz 12

      Kolacja - 338 kcal
      gołąbek w sosie 165
      masło 75
      pieczywo razowe 98

      Dzień 5
      Obiad - 478 kcal
      bulion z kiszonej kapusty 20
      zraz po staropolsku 165
      kasza wiejska 92
      surówka z warzyw 55
      ćwikła z jajkiem 54
      kefir 98

      Kolacja - 357 kcal
      sałatka z brokułów i owoców cytrusowych 164
      masło 75
      pieczywo 98

      Dzień 5
      Obiad - 504 kcal
      bulion 20
      kotlet de volaile 162
      warzywa z woka 65
      mizeria 57
      ziemniak 92
      winogrona 68
      kefir 40

      Kolacja - 307 kcal
      kotlet z kalafiora 98
      wędlina 30
      masło 75
      pieczywo razowe 98

      Dzień 6 - pożegnalny - nie podali kalorii - ale ilości były małe:)
      Obiad
      barszcz czysty
      jajko w sosie koperkowym
      surówka z marchwi
      ziemniak
      woda mineralna

      Kolacja uroczysta
      sałatka z owoców morza
      masło
      pieczywo razowe
      polędwica z borowikami
      ryż
      sałatka z kapusty pekińskiej
      arbuz
      lampka białego wina

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (5) Pokaż komentarze do wpisu „Zbilansowany tygodniowy jadłospis”
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      negresca
      Czas publikacji:
      sobota, 30 lipca 2011 06:34
  • piątek, 29 lipca 2011
    • Dieta? przyjemnie się rozczarujesz

      Jedzenie w Kosarzyskach było dobre. I bardzo ładnie podawane. I w ilościach, które mnie początkowo przeraziły:że za dużo! że utyję, zamiast schudnąć:)
      Ale było to tylko 1200 kcal dziennie. Dla tak intensywnego trybu ćwiczeń chyba nie powinno być mniej.
      W każdym razie - słowo harcerza! - ani raz nie czułam się głodna. Choć to też fakt, że nie bardzo miałam czas na myślenie o jedzeniu:)
      Popatrzmy, jak to wyglądało:
      

      kolacja

      jadalnia

      stolik 13

      Najgorzej było ze śniadaniem, bo był szwedzki stół i człowiek brał, co tam chciał. Choć trzeba przyznać, że codziennie wystawiona była pokazowa porcja dla dietetyków i wiadomo było, co można chcieć:)
      Pewnym problemem mogło być jeszcze to, że nie wszyscy jedli dietetycznie. Przy moim stoliku (nr 13!) dwie osoby miały dietę, dwie - nie. Ale powiem wam, że z przerażeniem patrzyłam na ilości jedzenia podawane tym bez diety. Na przykład: na kolację ja miałam sałatkę z brokułów, a oni przystawkę z wędlin i sera oraz placki ziemniaczane z sosem! trzy sztuki tych placków!
      Zachwycona byłam zupami w mojej diecie.
      Choć to chyba złe określenie; nie były to zupy sensu stricto, lecz czyste buliony, podawane w filiżankach-bulionówkach. Rosól, pomidorowa, ogórkowa, z kiszonej kapusty, czerwony barszcz - sam czysty wywar, cudownie na ostro przyprawiony. Bardzo były smaczne.
      Chętnie bym coś takiego jadła w domu, ale jak to zrobić? Tam było tak, że ci bez diety jedli to gęste w zupach, całość tych zup z dodatkami, z zabielaniami, a my na diecie tylko wywar z nich.

      Przykładowe codzienne menu:
      Śniadanie: 2 plastry chudej szynki, 2-3 małe kosteczki białego sera, listek sałaty, 2-3 plasterki pomidora, kromka razowego chleba, bardzo mała kosteczka masła (zwykle nie brałam chleba; zamiast niego brałam pół jajka na twardo oraz listek chleba chrupkiego - jako swego rodzaju ciasteczko do kawy)

      Obiad i kolacja miały rozpisaną dokładną ilość kalori; odpisywałam sobie codziennie menu, żeby mieć przykład tygodniowego jadłospisu.

      Obiad:
      bulion jarzynowy 20
      kotlet z dipem czosnkowym 152
      marchew z groszkiem 69
      mizeria 57
      ziemniaki (1 szt) 40
      sałatka owocowa 46
      Razem = 384 kcal

      Kolacja:
      szparagi w galarecie 110
      masło (10 g) 74
      pieczywo razowe (1 kromka) 98
      sałatka z pomidora 24
      Razem = 367 kcal
      

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (8) Pokaż komentarze do wpisu „Dieta? przyjemnie się rozczarujesz”
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      negresca
      Czas publikacji:
      piątek, 29 lipca 2011 06:29

Kalendarz

Czerwiec 2018

Pn Wt Śr Cz Pt So Nd
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Wyszukiwarka

Zakładki

Kanał informacyjny

Durszlak.pl